“842.г. наша Света Православна Црква је установила да је прва недеља Часног поста посвећена победи Православне Цркве над свим јересима, а 2010.г. у тој истој недељи почео је прогон верног Христовог Владике Артемија од стране екумениста у СПЦ који су носиоци свих тих јереси који су осуђени на седам Васељенских сабора. Поводом тога подсећамо вас на две беседе које говоре како је Владика Артемије победио екуменисте јеретике.“уредништво сајта
Након завршетка новембарског заседања Сабора СПЦ 2010г., професор емеритус Богословског Факултета у Солуну Теодор Зисис, одржао је беседу у храму светог Антонија у Солуну, где се између осталог осврнуо и на случај Преосвећеног Епископа Артемија:
“Случај прогона Епископа Артемијa је веома болан, али и пун наде, јер нас поново враћа у време Отаца, показује да живимо у времену Отачком, у времену изазова. А велики Отац Цркве који је данас прогоњен и понижаван јесте Косовски Епископ Артемије, за кога сам, чим сам сазнао за нановијa догађања, схватио да следи пут светог Јована Златоустог. Сви знамо шта је све поднео свети Јован Златоусти, будући неправедно рашчињен, протеран и гоњен. И који је на коначно (свети Јован Златоусти), након што је у почетку рекао ”у реду, нећу се успротивити, нека прихвате наследника” (овај његов првобитни став је имао за циљ да се избегну немири, убиства и проливање крви), када је затим отишао у прогонство и када су се ствари смириле, рекао ”ја сам канонски Епископ, Архиепископ Цариградски, а сви остали моји наследници су прељубници”… У својим писмима ђакониси Олимпијади свети Златоуст много пута понавља ”ја сам канонски Епископ”. Епископ Артемије, такође, након што је неправедно прогнан и протеран у један манастир, као и случају светог Јована Златоустог, постао је стециште одушевљеног сабирања верника и монаха. Светог Јована Златоустог су током читавог његовог путовања у место прогонства следили монаси и верни народ. И Епископа Артемија у манастиру где су га прогнали посећивао је велики народ, што је узнемиравало прогонитеље. У време док се дешавају ови тужни догађаји, ја у себи осећам радост, јер се Артемије показује као велики Исповедник и велики Светитељ по узору на велике Свете Оце. И нека му сви остали, па и читав свет, чине шта хоће. И нека будe против њега цео свет и сви Сабори.
Канони и Истина су на страни Епископа Артемија. Артемије је симбол Православља и патриотизма за Србе. Косово се продаје муслиманима, продаје се Шиптарима, и једини који се противи је Артемије.
И није то једини разлог (његовог прогона). Други разлог је његова борба против Екуменизма и за заштиту Православне вере.“
22.11.2010.
превод са јелинског
архимандрит Симеон
Говорећи у гостопримници солунског храма св. Антонија у недељу 2-1-2011, Протопрезвитер Теодор Зисис упутио је апел архијерејима да се не задовољавају речима против екуменизма, већ да траже иступање Грчке Цркве из ССЦ и Дијалога са Папистима. Рекао је између осталог:
„Имамо потребу за лицима као што је прогоњени епископ Артемије, борац, за лицима пророчким. Артемије је послао писма свима Архијерејима. Понављам свој апел и своју молбу Архијерејима да, уместо што ћуте пред феноменом Артемија – нисмо чули ниједног да говори[1] – треба да га подражавају и да се не ограничавају само на речи против екуменизма. Није много антиекумениста, али и ти антиекуменисти који постоје нека пређу на конкретне поступке…
И као што је то урадио Артемије, да траже наше иступање из ССЦ, да коначно престанемо са нашим учешћем и да престане Дијалог са Папистима. Због тога се прогони Артемије, и још због његовог патриотизма на Косову. Прогнали су га са Косова да би терен тамо остао слободан да чине шта хоће Албанци и Американци и НАТО. Из та два разлога, тако је навео – због моје отаџбине, Косова, које је Српски Акрополис и због екуменизма. Зато у Србији и имамо ове резултате, јер је Јерархија тамо променила приступ, те је и она филоекуменистичка. Артемије следи отачки став, став светог Јована Златоуста, и исправно каже да је он канонски епископ. Не прави он раскол. Они који су га прогнали и рашчинили изазивају раскол. Ниједан од наших (Епископа) не говори. Као што ни онда за време Светог Јована Златоустог ниједан није говорио. Прогањани су Јованити и ђакониса Олимпијада, која је умрла од туге од жалости зато што су неправедно прогнали Светог Јована Златоуста. Тако сада прогоне и епископа Артемија“.
Превод са јелинског
м. Пелагија
[1]Овај став не важи данас. Отац Теодор Зисис изговорио је наведене речи 2. јануара 2011, а у међувремену су уследила писма подршке грчких Епископа, од којих је једно јавно, и пренето је на нашем сајту у целости
преузето:http://www.eparhija-prizren.org/