Десет упозорења Ноама Чомског

naom

Њујорк – Јавност треба подстицати у прихватању просечности. Потребно је убедити људе да је пожељно бити глуп, вулгаран и неук.

УПОТРЕБА НЕВАЖНОГ

Пажњу јавности преусмеравати са важних проблема на неважне. Презапослити јавност поплавом небитних информација, да људи не би размишљали и стекли основна сазнања у разумевању света.

СТВАРАЊЕ ПРОБЛЕМА

Та метода се назива и „проблем-реаговање-решење“. Треба створити проблем, да би део јавности реаговао на њега. На пример: изазвати и преносити насиље са намером, да јавност лакше прихвати ограничавање слободе, економску кризу, или да би се оправдало рушење социјалне државе.

ЛОШЕ НА КАШИЧИЦУ

Да би јавност пристала на неку неприхватљиву меру, уводити је постепено, „на кашичицу“, месецима и годинама. Промене, које би могле да изазову отпор, ако би биле изведене нагло и у кратком временском року, биће спроведене политиком малих корака. Свет се тако временом мења, а да то не буди свест о променама.

РАЗБЛАЖИВАЊЕ НЕПОПУЛАРНОГ

Још један начин за припремање јавности на непопуларне промене је, да их се најављује много раније, унапред. Људи тако не осете одједном сву тежину промена, јер се претходно привикавају на саму идеју о промени. Сем тога и „заједничка нада у бољу будућност“ олакшава њихов прихват.

ДЕЧИЈИ ЈЕЗИК ЗА ОДРАСЛЕ

Када се одраслима обраћамо као кад се говори деци, постижемо два корисна учинка: јавност потискује своју критичку свест и порука има снажније дејство на људе. Тај сугестивни механизам у великој мери се користи и приликом рекламирања.

КРАТКИ СПОЈ ЕМОЦИЈА

Злоупотреба емоција је класична техника, која се користи у изазивању кратког споја, приликом разумног просуђивања. Критичку свест замењују емотивни импулси (бес, страх, итд.) Употреба емотивног регистра омогућава приступ несвесном, па је касније могуће на том нивоу спровести идеје, жеље, бриге, бојазни или принуду, или пак изазвати одређена понашања.

НЕЗНАЊЕ ЗА СИРОМАШНЕ

Сиромашнијим слојевима треба онемогућити приступ механизмима разумевања манипулације њиховим пристанком. Квалитет образовања нижих друштвених слојева треба да буде што слабији или испод просека, да би понор између образовања виших и нижих слојева остао непремостив.

ВЕЛИЧАЊЕ ГЛУПОСТИ

Јавност треба подстицати у прихватању просечности. Потребно је убедити људе да је (ин, у моди), пожељно бити глуп, вулгаран и неук. Истовремено треба изазивати отпор према култури и науци.

УСАЂИВАЊЕ КРИВИЦЕ

Треба убедити сваког појединца да је само и искључиво он одговоран за сопствену несрећу, услед оскудног знања, ограничених способности, или недовољног труда. Тако несигуран и потцењен појединац, оптерећен осећајем кривице, одустаће од тражења правих узрока свог положаја и побуне против економског система.

ЗЛОУПОТРЕБА ЗНАЊА

Брз развој науке у последњих 50 година ствара растућу провалију између знања јавности и оних који га поседују и користе, владајуће елите. „Систем“, заслугом биологије, неуробиологије и практичне психологије, има приступ напредном знању о човеку и на физичком и на психичком плану.

02. 11. 2011 17:37 | Факти

Повезани чланци

Страва и ужас у ОШ „Лаза К. Лазаревић“ у Шапцу

Страва и ужас у ОШ „Лаза К. Лазаревић“ у Шапцу

Последњих неколико година, србско друштво трпи убрзан процес који је у њему зачет пре готово три деценије - разарање друштвеног реда, морала и надасве духовности. То види сваки здраворазуман члан друштва, независно од степена формалног образовања и других друштвених...

МОЛИТВА ЗА ДЕЦУ

МОЛИТВА ЗА ДЕЦУ

Фотографија са Сабора родитељства у Мушветама 2014. године Господе, подигни нам децу чија ће срца бити чиста, чији ће циљ живота бити узвишен, децу која ће знати управљати сама собом пре него што зажеле да управљају другима, децу која ће гледати у будућност, али неће...

Исповест – Убио сам цело Смедерево

Исповест – Убио сам цело Смедерево

Из архиве НИН-а, сада давне 1996. године, преносимо чланак покајничке исповести о ужасима абортуса - утробног чедоморства. Др Стојан Адашевић, гинеколог који одбија да обавља абортусе Убио сам цело Смедерево " Обавио сам негде од 48 до 60 хиљада абортуса, не знајући...